سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رمز خوشبختی 2 - راز گل سرخ
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در قسمت قبل برخی از دلایل شدت اختلافات بین زوجین را با هم مرور کردیم اینک به ذکر مواردی می‌پردازیم که باعث روابط بهتر زوجین با یکدیگر می‌شود، به این امید که راهگشای زوجهای جوان باشد.

    1-هر روز با هم در تماس باشید
    زوج ها نیاز دارند که با هم صحبت کنند، به طریقی که احساس می‌کنند به هم نزدیک هستند. هر روز (حتی اگر خسته هستید) ولو برای چند دقیقه با همسرتان به گفتگو بنشینید و از مسائل روزمره یکدیگر باخبر شوید. بجای پرسیدن سوالات عمومی که معمولا جواب معینی دارد، سوال کنید که جلسه آنروز چه طور بوده و یا رئیس جدید چگونه آدمی است و آیا از شرایط جدید کار راضی است و سوالاتی از این قبیل. با این کار به همسرتان نشان می‌دهید که به او توجه و علاقه دارید.

    2-فرصت‌هایی برای صحبت بوجود آورید
    اغلب اوقات زوج ها بسیار فعال و پرکار می‌شوند. خانم برای خرید می‌رود، آقا ماشین را می‌شوید، خانم به تمییز کردن منزل می‌پردازد و آقا به تعمیرات داخل منزل و یا مرتب کردن باغچه جلوی منزل و....می‌پردازد. البته از این طریق کارهای بیشتری انجام می‌گیردو ولی متقابلا بین آنها فاصله می‌افتد. صحبت هایی که زوج ها هنگام شستن ماشین یا هنگام غذا درست کردن و یا تغییر دکوراسیون منزل با هم می‌کنند، حس نزدیکی آنها را تقویت می‌کند. بطور مثال یک زوج می‌توانند صبح هنگام، زمانی که یکی در حال شستن دست و صورت و دیگری مشغول شانه کردن موهایش است با هم صحبت کنند، مهم نیست که راجع به چه موضوع صحبت کنند، مهم اینست که مسئله‌ای هرقدر هم کم اهمیت، مورد نظر هردو آنهاست به حدی که راجع به آن صحبت می‌کنند.
    ممکن است این گفتگو کوتاه و در مورد مطلب خنده‌دار یا یک جوک جدید باشد. برای همصحبتی طولانی با یکدیگر قرار بگذارید حتی اگر به نظرتان خیلی رسمی و اداری جلوه کند. زوج ها باید دقایقی از وقت خود را برای امر فوق‌العاده مهمی مثل همصحبتی با یکدیگر در نظر بگیرند. یک بار در هفته زمان کمی است و بهتر است که زمان بیشتری را در نظر بگیرند. اگر ممکن است از خانه خارج شوید و از فرزندان و محیط خانه دور شوید میتوانید برای قدم زدن به پارک نزدیک محل رفته و یا برای خوردن شام بیرون بروید، به این ترتیب می‌توانید توجه و حواس خود را روی همسرتان متمرکز کنید.

    3- در مورد مسائل خارج از خانه به بحث و گفتگو بنشینید
    خیلی مهم است که بعضی اوقات موضوع بچه‌ها و مشکلات خانه را کنار گذاشته و بجای آن راجع به مسائل مورد علاقه یکدیگر صحبت کنید. آیا می‌دانید که همسرتان علاقه دارد راجع به چه موضوعی صحبت کنید؟ به زمانی فکر کنید که هنوز فرزندی نداشتید و به کارهایی فکر کنید که با هم انجام می‌دادید. گفتگو در مورد مسائل و فعالیتهای مورد علاقه هر دو، سبب نزدیکی و درک عمیق طرفین می‌گردد.

    4- به هنگام گفتگو، از تحریک اعصاب همسرتان اجتناب کنید
    وقتی خانمی می‌گوید: (بیا با هم صحبت کنیم) بسیاری از مردها فکر می‌کنند او می‌خواهد راجع به رفتار بد او صحبت کند و یا می‌ترسند که این صحبت یک سخنرانی درباره آنچه باید انجام داد و آنچه نباید، باشد. همسرتان نباید از کلماتی مانند (تو) و یا (تو همیشه) که باعث می‌شود طرف مقابل حالت تدافعی بخود بگیرد، استفاده کنند.
    همیشه با گفتن (من) کلامتان راآغاز کنید و از انتقاد بپرهیزید. به این ترتیب همسر شما درمی‌یابد که نیازی به دفاع از خود ندارد. وقتی از هم گله و شکایت دارید امکان حل مشکل را هم بوجود آورید. می‌توانید بگوئید«احساس می‌کنم که این مشکل سبب شده ما حرفهای یکدیگر را درک نکنیم» و اضافه کنید: فکر می‌کنم بهتر است پس از خوابیدن بچه‌ها چند دقیقه‌ای با هم صحبت کنیم به این ترتیب می‌توانید راه‌حلی برای برطرف کردن مشکل بوجود آورید.

    5- از بیان مسائل خودداری نکنید
    یکی از مزایای صمیمی بودن همسران این است که آنها می‌توانند راجه به هر چیزی که دوست دارند صحبت کنند. اگر می‌خواهید راجع به مسئله یا موضوعی صحبت کنید که کمی برای شما مشکل است، می‌توانید با گفتن جمله (می‌خواهم راجع به مسئله‌ای صحبت کنیم که کمی مشکل است) شرایطی را بوجود آورید که بتوانید راحت‌تر صحبت راجع به موضوع مورد نظر را آغاز کنید.

    حتی اگر تمام نکاتی که در بالا ذکر شد رعایت کنید، تصور نکنید که سریعا موفق خواهید شد. ابتدای امر، گفتگوی شما عجیب و حتی غیر واقعی بنظر می‌رسد، اما بتدریج حالت عادی خواهد گرفت.



    راز گل سرخ ::: جمعه 86/5/5::: ساعت 11:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :148764

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    رمز خوشبختی 2 - راز گل سرخ
    راز گل سرخ
    من به سیبی خوشنودم و به بوییدن یک بوته بابونه. من به یک آینه،یک بستگی پاک قناعت دارم.

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    رمز خوشبختی 2 - راز گل سرخ

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<